KAUNAS PHOTO 2015 » Reiner Riedler

Reiner Riedler „Prakaitas“

© Reiner Riedler "Sweat"

Reiner Riedler‘io projektas „Prakaitas“, tai fotografijas primenantys veido ir kūno išskirto prakaito kontūrų įspaudai audinyje. Veido įspaude galima įžvelgti tvyrančią neįprastą  ramybę, kuriame ryškiausiai atsispindi akių kontūrai. Šie įspaudai atsiranda dėl žmogaus kūną veikiančio karščio ir kartu vykstančio kūno atsinaujinimo procese, todėl tokia technika atlikti fotografijos darbai tampa unikalūs dėl neįprastu būdu išgauto žmogaus portreto. Vietoj šviesų naudojimų išgauti žmogaus portreto atvaizdą ant audeklo paviršiaus, žmogaus kūnas pats tampa šaltiniu dėl iš savo kūno išskiriamų cheminių medžiagų junginių, kurios ant medvilnės audeklo palieka ryškiai matomus veido ir kūno pėdsakus. Tokiu būdu išgauti darbai nėra, tik tai fotografijos ar fotogramos rezultatas, šio būdo paslaptis yra tokia jog objekto t.y. žmogaus kūno išskiriamos medžiagos yra fizinio kontakto su objektu t.y. audeklu galutinis abrazyvinio metodo rezultatas.

Prakaitą išskiriantys žmonių kūnai yra uždengiami specialiai paruoštais medvilniniais audeklais, kurie dėl kontakto su žmogaus kūno vietomis išskyrusiomis prakaitą pakeičia spalvą. Galutiniame rezultate dvimačiam vaizdui suteikiamos  trimatės erdvės matmenys, kurie  pateikiami pilkos spalvos skalėje, panašiai kaip juodai baltoje fotografijoje. Nepermatoma matinio atspalvio medvilnė tarnauja kaip negatyvas. Šiuo metodu atlikti darbai pateikia aiškius atvaizdus moderniame pigmentiniame spaudinyje.

Panašumai su žmogumi bei jo išgautu atvaizdu nėra akivaizdžiai matomi. Žmogaus kūno įspaudai dažnai tampa nutolę nuo savo tikrojo šešėlinio atvaizdo, archajiški ir grubių formų. Šie atvaizdai yra šešėliai, atvirkšti žmogaus kūno atvaizdai. Analogiškai kaip ir nespalvotame filmo šablone, medvilnės audinio struktūra yra ne taip aiškiai pastebima. Mokslininkai iš Fraunhoferio mokslinių tyrimo centro (EMFT) Miunchene (Vokietija) atliko žmogaus prakaito tyrimus, kurių metu jie specialiai šiai fotografijai sukūrė jautrius prakaitui dažiklius su  jutikliais, kurie padeda prakaito skystį įsigėrusį į audinį padaryti ilgalaikį.. išsilaikyti

Atėjus gražiausioms metų šventėms, tarptautinis fotomeno festivalis „Kaunas Photo“, dovanoja dar vieną fotografijų parodą po atviru dangumi. Gruodžio 28 d., pirmadienį, Kovo 11 –osios g., šalia prekybos centro „SAVAS“, pradėta eksponuoti austrų menininko Reiner Riedler paroda „Prakaitas“, kurios daugelis kūrinių sukurti festivalio atidarymo savaitės kulminacijos renginio – prakaito nusibraukimo nakties metu. Šios fotografijos, šaltuoju metų laikotarpiu, parodos lankytojus šildys savo neįprastu konceptualiu ir techniniu sprendimu. Parodos partneriai – Kaimo turizmo sodyba „Šaltupis“ ir reklamos agentūra „Gijota“. Paroda veiks iki 2016 m. Kovo 1 d.

Pasak festivalio vadovo Mindaugo Kavaliausko, Reinerio prakaitografijos – ne šiaip sau alternatyvinis atvaizdo sukūrimo procesas senųjų technikų renesanso amžiuje. Tai ir aliuzija į Turino drobulės atvaizdus, ir bandymas kelti klausimą apie žmogaus grožio kriterijų laikinumą ir grįžimas į pirmapradžio priešistorinio žmogaus grožio estetiką. Džiugu, kad tokio kalibro menininkas savaitgalį tarp dėstymo ir fotografavimo Šveicarijoje atvyko į festivalio baigiamąjį renginį papildyti savo prakaitografijų seriją „Šaltupio drobulėmis“.

Prakaitografijų autorius Reiner Riedler pateikia filmuotą medžiagą, kurioje atskleidžiamas kūrybinis „Šaltupio drobulių“ procesas.

Reiner Riedler „Sweat“ @ KAUNAS PHOTO 2015 Sweat-Off Night from KAUNAS PHOTO festival on Vimeo.

Reiner Riedler gimė ir užaugo Gmundeno mieste, Austrijoje. Dėl noro gauti etnologo išsilavinimą jis persikėlė į Vieną. Vėliau mokslus tęsė miesto menų kolegijoje, kurioje studijavo fotografiją. Kiek vėliau mokslus tęsė studijuodamas vaizdinių mokslą Kremso prie Dunojaus universitete (Austrija). Nusprendęs savo gyvenimą sieti su fotografija jis tapo dokumentikos fotografu. Dirbdamas su šio tipo fotografija jis nuolatos susiduria su aktualiais pasaulio įvykiais. Jis siekia koncentruotis į žmogaus būtį bei jį supančią aplinką. Pagrindiniu savo dokumentinių nuotraukų tikslu jis laiko metamą iššūkį egzistuojančiai mūsų vertybių sistemai. Kaip keliautojas ir fotografas jis įamžina nuotraukose žmones, kurie yra rodos įsikūrę ypač atokiose ar beveik negyvenamose vietovėse, kuriose stengiasi atrasti itin trapaus žmogaus egzistavimo grožį, egzistuojančius troškimus bei gyvenimo bedugnę. Paskutiniuose jo darbuose atsispindi trumpalaikiškumo, persilaužimo momentų ir  mirties temos. Reiner Riedler‘io darbai buvo pristatyti įvairių šalių fotografijų festivaliuose. Jo nuotraukos buvo publikuotos, tokiuose leidiniuose kaip National Geographic ir Der Spiegel žurnaluose bei New York Times, Fortune ir Le Monde laikraščiuose.